Οδηγός αίτησης και δημιουργίας πιστοποιητικού εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής
ΠΡΟΣΟΧΗ: H Υπηρεσία είναι διαθέσιμη μόνο για τα μόνιμα μέλη Δ.Ε.Π του Ιδρύματος
Η Αρχή Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων (HARICA) έχει αναπτύξει μια νέα υπηρεσία εξ’ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής (remote eSignature) με την οποία σκοπεύει να αντικαταστήσει το μεγαλύτερο μέρος των πιστοποιητικών εγκεκριμένων υπογραφών.
Μέσω της νέας υπηρεσίας, έχουμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε ένα νέο πιστοποιητικό Εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής:
- με ηλεκτρονική αίτηση,
- χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία μας κατά την έκδοση του πιστοποιητικού,
- που θα μας επιτρέπει να υπογράφουμε έγγραφα από οποιαδήποτε συσκευή (υπολογιστή/smartphone/tablet) ή λειτουργικό σύστημα, χωρίς την ανάγκη χρήσης φυσικού μέσου αποθήκευσης του πιστοποιητικού (ακαδημαϊκή ταυτότητα, usb token), αλλά μέσω μιας ιστοσελίδας.
Σύνδεση στο https://cm.harica.gr με τα διαπιστευτήρια του ιδρυματικού σας λογαριασμού.
Επιλέξτε Academic Login
Επιλέξτε ως φορέα το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και πατήστε Επιβεβαίωση/Confirm
Εισάγετε τα διαπιστευτήρια του ιδρυματικού σας λογαριασμού και πατήστε Σύνδεση.
Επιλέξτε από το μενού στα αριστερά την Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονική Υπογραφή (eSignature)
Επιλέξτε την Εξ αποστάσεως ηλεκτρονική υπογραφή (Remote Qualified Singature)
Στη συνέχεια πατήστε το κουμπί Επιλογή (Select) δίπλα από το For enterpises or organizations IV+OV όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.
Επιλέξτε την κατηγορία A Default (recommended) Μόνο εάν απαιτείται η ενσωμάτωση του αριθμού Ταυτότητας/Διαβατηρίου ή ΑΦΜ στο πιστοποιητικό που πρόκειται να εκδοθεί επιλέξτε Β.Advanced (Δεν προτείνεται) Καλέστε στο 2461056383 για περισσότερες πληροφορίες
Επιλέξτε τον τύπο εγγράφου ταυτοποίησης (Αστυνομική Ταυτότητα /Διαβατήριο) και στη συνέχεια μεταφορτώστε το αντίστοιχο αρχείο επιλέγοντας Select File
Τύπος σειριακού αριθμού πιστοποιητικού
• IDC – Αριθμός δελτίου αστυνομικής ταυτότητας
• PAS – Αριθμός διαβατηρίου
• TIN – Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ)
• RANDOM – Τυχαίος 10ψήφιος αριθμός
Επιλογή δικαιολογητικών
• IDC – Παρακαλούμε μεταφορτώστε το δελτίο αστυνομικής σας ταυτότητας (2 όψεις)
• PAS – Παρακαλούμε μεταφορτώστε το διαβατήριό σας
• TIN – Παρακαλούμε μεταφορτώστε σε αρχείο .zip ένα επίσημο έγγραφο ταυτοπροσωπίας (π.χ. δελτίο αστυνομικής ταυτότητας (2 όψεις), διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης (2 όψεις)), μαζί με αποδεικτικό του αριθμού φορολογικού σας μητρώου (ΑΦΜ)
• RANDOM – Παρακαλούμε μεταφορτώστε ένα επίσημο έγγραφο ταυτοπροσωπίας (π.χ. δελτίο αστυνομικής ταυτότητας (2 όψεις), διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης (2 όψεις))
Ελέγξτε το όνομα και το επώνυμο σας στα παρακάτω πεδία και εάν το επιθυμείτε τσεκάρετε το παρακάτω πλαίσιο ελέγχου ώστε να δηλώσετε τα στοιχεία σας και στα Ελληνικά [ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ] (Προσοχή θα πρέπει να δηλωθούν όπως ακριβώς αναγράφονται στο έγγραφο ταυτοποίησης που θα μεταφορτώσετε)
Επιλέξτε τον οργανισμό και πατήστε το κουμπί Επόμενο (Next)
Επιλέξτε A (Προτείνεται) ώστε η ταυτοποίησή σας να γίνει δια ζώσης σε μία από τις παρακάτω περιοχές.
Τμήμα Μηχανοργάνωσης, ΖΕΠ Κοζάνης τηλ 2461056378
Τμήμα Δικτύων, ΖΕΠ Κοζάνης, τηλ 2461056383
Φλώρινα , κος Γεώργιος Σεμερτζίδης email: gsemer@uowm.gr τηλ 2385055059
Εάν διαθέτετε ήδη έγκυρη ψηφιακή υπογραφή (Τύπου Α) μπορείτε να επιλέξετε Β
Σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί αφού συμπληρώστε όλα τα στοιχεία της υπεύθυνης δήλωσης που θα σας δοθεί από το σύστημα, θα την εξάγεται (τυπώσετε) σε νέο pdf έγγραφο και στη συνέχεια θα την υπογράψετε ψηφιακάν ειδάλλως δεν θα γίνει αποδεκτή.
Ελέγξτε τα δηλωθέντα στοιχεία της αίτησής σας και εφόσον συμφωνείτε επιλέξτε το πλαίσιο ελέγχου και πατήστε <<Submit Request>>
Έλεγχος, έγκριση και δημιουργία λογαριασμού Εξ’αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής
Η αίτησή σας, χρειάζεται να εγκριθεί από τους υπεύθυνους ελέγχου του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, οι οποίοι θα κάνουν την επαλήθευση των στοιχείων με βάση τα έγγραφα που μεταφορτώσατε.
Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος θα ειδοποιηθείτε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στον ιδρυματικό σας λογαριασμό, για να προχωρήσετε στην ενεργοποίηση του λογαριασμού εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής. Το μήνυμα περιέχει το όνομα λογαριασμού και τον κωδικό ενεργοποίησης της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής.
Επιλέξτε Continue to Activation
Εισαγάγετε τον κωδικό ενεργοποίησης που λάβατε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον ιδρυματικό σας λογαριασμό. Έχετε τη δυνατότητα να επιλέξτε την επαναποστολή (Resend email) του μηνύματος σε περίπτωση που το έχετε διαγράψει εκ παραδρομής.
Στη συνέχεια επιλέξτε Επόμενο (Next)
Ορίστε και επιβεβαιώστε ένα Κωδικό Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής, τον οποίο θα χρησιμοποιείτε κάθε φορά που θα υπογράφετε κάποιο έγγραφο. ΔΕΝ ΒΑΖΕΤΕ ΤΟ ACTIVATION CODE ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΕΝΟ ΒΗΜΑ
ΠΡΟΣΟΧΗ! Είναι σημαντικό να θυμάστε τον κωδικό καθώς σε περίπτωση απώλειας, θα πρέπει να επαναλάβετε ξανά τη διαδικασία αίτησης/ενεργοποίησης της υπηρεσίας.
Επιλέξτε Επόμενο.
Κατεβάστε στη συσκευή σας (π.χ. Smartphone, tablet) μία εφαρμογή παραγωγής κωδικών One-Time Password (OTP). Προτεινόμενες εφαρμογές και οδηγίες εγκατάστασης μπορείτε να δείτε σε αυτή τη σελιδα. Σαρώστε το QR code μέσω της εφαρμογής στη συσκευή σας και δημιουργείται ο λογαριασμός “HARICA RemoteSign -το username σας-“. Πλέον κάθε 30 δευτερόλεπτα παράγονται 6ψήφιοι κωδικοί τους οποίους θα χρησιμοποιείτε κάθε φορά για να υπογράψετε.
Προτεινόμενες εφαρμογές
Microsoft Authenticator (Google Play / Apple App Store)
Google Authenticator (Google Play / Apple App Store)
Οδηγίες για τη ενεργοποίηση ελέγχου ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (2 Factor Authentication – 2FA) μπορείτε δείτε σε αυτή τη σελίδα. Επιλέγουμε στην εφαρμογή δημιουργία νέου λογαριασμού και σκανάρουμε το QR code.
Ελέγξτε τα στοιχεία που πρόκειται να εισαχθούν στο πιστοποιητικό και επιλέξτε Αποδοχή εφόσον είναι σωστά.